קטגוריות
בשר חגים ראש השנה

למנה עיקרית – צלי כתף – רך ונמס בפה ממש חמאה

Linda Amgar Langenauer

 

וואייי וואיי אמאלה הבשר יצא כל כך רך ונמס בפה, ממש חמאה 😛 ושוב פעם הכנתי לערב החג .
בשר צלי ופטריות 🍄 למה ? כי זה טעים 😁
המתכון מאת – Linda Amgar Langenauer
בשר צלי ופטריות ❤
המרכיבים-
לבישול הבשר :
גוש בשר מס’ 5 או 6
בצל גדול חתוך לרבעים
6-7 גרגרי פלפל אנגלי
3-4 עלה דפנה
להכנת הרוטב :
קופסה קטנה פטריות שמפניון פרוסות
שקית רוטב פטריות/צלי
בצל בינוני פרוס לרצועות
שן שום כתושה
1/4 כפית פלפל שחור
כפית פפריקה מתוקה
כפית מרק עוף
חצי כפית כמון
כפית שטוחה מלח
אופן ההכנה –
מתחילים בבישול הבשר יום לפני הכנת המנה, אם קמים ומתחילים מוקדם אפשר להכין הכל באותו יום 😁.
את הבשר להפשיר, לשטוף, לסנן ולייבש.
בסיר גדול לחמם חצי כוס שמן, כשהשמן חם מכניסים את הבשר (שלם) וצורבים להזהבה יפה מכל הצדדים, מוסיפים מים לסיר לכיסוי הבשר, מוסיפים בצל חתוך, עלה דפנה וגרגרי פלפל אנגלי, מביאים לרתיחה ומנמיכים ללהבה נמוכה, מכסים ומבשלים עד שהבשר רך, במשך הבישול הופכים את הבשר פעמיים, מבשלים שעתיים וחצי – שלוש (לא, אין לי סיר לחץ 😄 ).
כשהבשר מוכן מוציאים מהסיר לקרש חיתוך, מקררים לטמפרטורת החדר, חותכים לפרוסות בעובי כחצי סנטימטר בערך ואת *נוזלי הבישול* מסננים ושומרים בצד.
בסיר רחב ונמוך, לדוגמא סוטאז’ מחממים 1/4 כוס שמן, כשהשמן חם מזהיבים להזהבה בהירה רצועות בצל, מוסיפים את השום ומטגנים תוך עירבוב כחצי דקה, מערבבים 2 כוסות מנוזלי הבישול עם שקית רוטב פטריות/צלי ותבלינים, מוסיפים לסיר, מערבבים ומביאים לרתיחה, כשרותח מכסים ומבשלים על להבה נמוכה כחמש דקות, טועמים את הרוטב ומתקנים תיבול במידת הצורך.
מסדרים בסיר את פרוסות הבשר בשכבה אחת, מפזרים מעל את הפטריות, הנוזלים שבסיר צריכים לכסות כמעט לחלוטין את הבשר (במידה וחסרים נוזלים מוסיפים עוד מנוזלי הבישול, הוספתי כחצי כוס), מביאים שוב לרתיחה, מכסים ומבשלים על להבה נמוכה כשעה-שעה ורבע עד שהבשר רך, מידי פעם מנענעים את הסיר לצדדים, מומלץ להגיש עם אורז לבן.
* אם מכינים יום קודם אז פורסים בשר לפרוסות, מסננים את הנוזלים שבסיר, מכניסים את הבשר והנוזלים לקופסאות נפרדות ושומרים במקרר, למחרת ממשיכים לפי המתכון לרוטב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *