
סמבוסק חומוס עיראקי מסורתי
מאפה פריך, זהוב וממולא כל טוב, שמטגנים בשמן עמוק ומגישים חם. השילוב של בצק השמרים הרך יחד עם מלית החומוס המתובלת בכמון ובצל מטוגן יוצר נשנוש מושלם, משביע ומנחם שכולם אוהבים.
המרכיבים-
חומרים לבצק:
קילו קמח
50 גרם שמרים טריים (או 2 כפות שמרים יבשים)
2 וחצי או 3 כוסות מים (בהתאם לצורך)
רבע כוס שמן זית
כפית מלח
כפית סוכר
חומרים למלית החומוס-
כ- 300 גרם גרגירי חומוס יבשים
3 בצלים
מעט שמן לטיגון הבצל
כף כמון
כפית כורכום
חצי כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
חצי כפית פפריקה אפשר חריפה גם
-
שמן עמוק לטיגון הסמבוסק
אופן ההכנה –
הכנת הבצק והתפחה:
מנפים את הקמח לתוך קערת מיקסר, מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם יחד.
יוצרים גומה במרכז הקמח ומתחילים להוסיף את המים בהדרגה: מוזגים כוס מים ראשונה ומפעילים את הלישה .
מוסיפים עוד מים וממשיכים ללוש עד שהבצק מתחיל להתגבש.
כמות המים המדויקת תלויה בסוג הקמח – לעיתים יספיקו 2 וחצי כוסות ולעיתים יהיה צורך ב-3 כוסות.
מוסיפים לבצק את השמן ואת המלח, ולשים היטב הכל יחד עד לקבלת בצק אחיד וגמיש.
מכסים את הקערה במגבת או בניילון נצמד, ומניחים לבצק לנוח ולהתפיח במשך שעה.
הכנת מלית החומוס
הערה – אפשר להשתמש בגרגרי חומוס מבושלים מקופסאת שימורים או להכין כמו סבתא –
הכנה מראש:
משרים את גרגירי החומוס היבשים בקערה עם שפע מים למשך כל הלילה, ולאחר מכן מבשלים אותם בסיר עם מים עד שהם מתרככים לחלוטין ממליצה בסיר לחץ.
קוצצים את הבצלים דק. במחבת עם מעט שמן מטגנים את הבצל הקצוץ עד שהוא מגיע להזהבה קלה.
מוסיפים אל הבצל המטוגן את גרגירי החומוס המבושלים והמסוננים.
מתבלים בכף כמון, כפית כורכום, חצי כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור וחצי כפית פפריקה, ומערבבים היטב על האש.
מורידים מהאש ומרסקים את תערובת החומוס והבצל (בעזרת מועך תפוחי אדמה או מעבד מזון),
לקבלת מרקם של מחית אחידה.
מחלקים את הבצק שתפח לכדורים קטנים ושווים. לגודל הרצוי לכם .
בעזרת מערוך פותחים כל כדור בצק על משטח עבודה לעיגול שטוח (כמו פיתה קטנה).
מניחים כף גדושה ממחית החומוס במרכז כל עיגול בצק.
מקפלים את הבצק לשניים מעל המלית ליצירת צורת חצי ירח, ומהדקים היטב את השוליים כדי שהמילוי לא יברח בזמן הטיגון.
מניחים על פיסות נייר אפייה (כמו סופגניות )
מחממים שמן עמוק בסיר או במחבת רחבה.
כשהשמן חם מאוד (חשוב להכניס את הסמבוסק רק כשהשמן חם לחלוטין), מניחים את הסמבוסקים בפנים ומטגנים עד שהם משחימים, מזהיבים ויפים משני הצדדים.
מוציאים לצלחת עם נייר סופג ומגישים חם.
בתיאבון!
אם רוצים גרסה אפוייה
משמנים היטב את נייר האפייה
מברישים את הסמבוסק בשמן זית אופים על 200 מעלות כ- 20-25 דקות.
אבל המקור זה טיגון
רוצים לקבל לנייד עוד מתכונים
מבית אמא ?
כנסו כאן לינק להצטרף אלינו לקבוצת ווטסאפ
כאן לוחצים להצטרף לקבוצתווטסאפ דילים סודיים מאליאקספרס
